Laatste tweets:

Livescore:

Live score mede mogelijk gemaakt door Watisdescore.com

Nu online:

377 gasten online

Hans Nijland protesteert bij directie Roda JC tegen schandalige behandeling supporters FC Groningen

Gistermiddag ondervonden wij aan den lijve hoe ongastvrij, om ons maar eens netjes uit te drukken, de maar liefst 172 meegereisde supporters van FC Groningen door de opgefokte stewards van Roda JC werden ontvangen. Eind 2010 zijn wij door de Roda-organisatie - die al vaker klachten over de toentertijd veelal ingehuurde stewards had ontvangen, zelfs vanuit de hoek van de eigen supporters! - al eens bijgepraat over de betreffende stewards.

 

De (met name) heerschappen dienen bij topwedstrijden vooraf eerst een onderling potje voetbal te spelen omdat ze anders met het 'schuim op de bek' en met een record-dosis adrenaline in het lijf naar het stadion trekken om misbruik te maken van hun machtspositie, om het even tegen eigen supporters of fans van de bezoekende club.

 

Ca. 2,5 jaar later is er maar bitter weinig veranderd met betrekking tot de mentaliteit van de onbeschofte stewards van Roda JC. Ze worden niet meer ingehuurd maar zijn van de club zelf, maar hiervan is niets te merken. De stewards van Roda JC hadden er goed aan gedaan ook gistermiddag vóór aanvang van de wedstrijd hun overbodige agressie kwijt te raken, want de ontvangst in het verre Limburg was ook deze keer weer te gênant voor woorden. Wij schreven gisteren al te hopen dat de clubleiding hier werk van zou maken, en Hans Nijland, die door de plaatselijke autoriteiten zelf ook onheus werd bejegend toen hij de jubilerende Goningen Fanatics in het uitvak wilde feliciteren, heeft er geen gras over laten groeien. Middels een gepeperde mail, die aan duidelijkheid niets te wensen overliet, heeft hij zijn beklag gedaan bij de directie van Roda JC en heeft om een statement vanuit Kerkrade gevraagd.

 

Een prachtige actie van onze algemeen directeur, een supporter in hart en nieren! Met dank aan de Supportersvereniging FC Groningen plaatsen we de mail van Hans Nijland hieronder in z'n geheel. We herhalen datgene wat we in 2010 ook al eens hebben geschreven, en wat in onderstaand plaatje onderaan met moeite zichtbaar is Roda JC, om ziek van te worden!

 

 

Roda JC maakt richting FC Groningen excuses voor optreden van haar medewerkers

Inmiddels heeft Roda JC bij monde van algemeen directeur Marcel van den Bunder excuses aangeboden voor het optreden van haar medewerkers richting de naar Kerkrade gereisde supporters van FC Groningen, zo bericht FC Groningen op dinsdag 5 maart 2013 op de clubsite. FC Groningen schrijft:

 

Van den Bunder heeft zich de kritiek aangetrokken en reageerde dinsdag persoonlijk. De directeur van Roda JC maakte excuses voor de ontvangst en de houding en gedrag van zijn organisatie. Bovendien, zo liet Van den Bunder weten, gaat hij contact zoeken met de Groningen Fanatics, om ook hen persoonlijk excuses te maken en te kijken op welke wijze er recht kan worden gedaan richting de Groningen-supporters.


FC Groningen en de supporters van FC Groningen treffen volgens Van den Bunder geen enkele blaam en hij zei toe gepaste maatregelen te nemen om herhaling in de toekomst te voorkomen. Nijland laat weten het zeer te waarderen dat zijn collega Van den Bunder snel met een persoonlijke reactie is gekomen en dat hij actie onderneemt richting de gedupeerde supporters van FC Groningen. “Zo hoort het. Het siert mijn collega dat hij begrijpt hoe we met elkaar om moeten gaan.”

Van: Hans Nijland
Aan: Roda JC
Onderwerp: behandeling supporters FC Groningen 

 

Geachte directie,

 

Met deze e-mail vraag ik aandacht voor het volgende.

 

Voorafgaand, tijdens en na de wedstrijd zijn onze 172 supporters die de moeite namen om helemaal af te reizen naar de wedstrijd schandalig door jullie organisatie behandeld. In verband met eerdere incidenten in de afgelopen jaren bij Roda JC, was door onze organisatie extra energie gestoken in de voorbereiding en uitvoering van deze wedstrijd. Ook al omdat de supportersgroepering, de Groningen Fanatics, hun 10-jarig bestaan vierden.

 

Tijdens het vooroverleg en in de verdere aanloop naar deze wedstrijd zijn, tot in detail, zaken besproken om eventuele problemen te voorkomen.

 

De groep Groningen Fanatics heeft veel tijd en energie gestoken om een super sfeeractie voor te bereiden, de brandveiligheid certificaten waren ruim voorafgaand aan de wedstrijd via de mail verzonden. In de bus heeft het bestuur van de Fanatics met alle supporters in de bus afgesproken om niets negatiefs of wat dan ook tegen de stewards van u te zeggen. De supporters hebben zich dan ook meer dan keurig gedragen. Dit alles om te voorkomen dat HUN jubileum verpest zou worden door jullie organisatie.

 

Aangekomen bij het stadion werd door NIEMAND van de stewards ook maar 1 supporter van ons welkom geheten, sterker nog er kon geen enkele lach of goedemiddag af. De enige communicatie die er wel was, was wat er niet mocht.

 

De materialen van de sfeeractie mochten niet naar binnen. De sfeeractie zou niet aangemeld zijn en daarom mocht het megadoek in eerste instantie niet naar binnen, sfeervlaggen werden geweigerd terwijl dit letterlijk op papier stond in het vooroverleg, leden van het supportersproject – nota bene medewerkers van ons – werden niet toegelaten, panisch werd er gereageerd toen ik samen met een cameraploeg het uitvak wilde bezoeken om de jubilarissen te feliciteren en zo kunnen we nog wel even door gaan.

 

Vaak wordt er door de clubs gesproken over normalisering richting gemeente en overheid, echter wanneer wij als clubs op deze manier met onze supporters omgaan, hebben we geen enkel recht om met anderen hierover te spreken, wanneer we niet met onszelf beginnen.

 

Door jullie veiligheidscoördinator Hermans werd in de pauze excuses aangeboden voor deze manier van handelen, maar daar kopen wij op dit moment niets voor. Een 10-jarig jubileum doe je de volgende dag niet over en voor dat we weer de uitwedstrijd spelen zijn we misschien een jaar verder.

 

Deze manier van omgang met onze supporters is absoluut onacceptabel, amateuristisch en toont totaal geen respect naar supporters die de moeite nemen om in totaal ca. 700 kilometer te reizen om jullie evenement te bezoeken. Wij vinden het belangrijk om bovenstaande onder jullie aandacht te brengen en zouden het zeer gepast vinden als er vanuit Roda JC een gepaste reactie zou komen richting onze supporters.

 

Hoogachtend,

 

Hans Nijland, Algemeen Directeur FC Groningen

 

Hans Nijland bezoekt het uitvak vóór aanvang van de wedstrijd

(Vraag niet hoe Nijland werd behandeld voordat hij het uitvak in mocht...)

 

Geletateerde artikelen fcgonline.nl:

 

03-03-2013 Schandelijke behandeling meegereisde supporters FC Groningen door stewards Roda JC

28-10-2010 Roda JC schoffeert supporters FC Groningen

 

Reageren? Mail naar Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken. of laat een bericht achter in ons gastenboek.